تاریخ انتشار: ۱۸:۳۵ - ۱۲ تير ۱۴۰۳

زنگنه به جلیلی: برادر سعید این مناظره در مورد کرسنت را فراموش نکنید، من پای کار هستم | افرادی که وزارت نفت فرستادید تا پست بگیرند آمار غلط به شما می‌دهند

وزیر سابق نفت در ویدئویی ادعاهای سعید جلیلی در مناظره‌ها را غلط خواند و گفت دولت فعلی علی‌رغم آنکه تحریم نیست، نمی‌تواند میزان تولید نفت را بالا ببرد

آقای زنگنه در یک پیام ویدئوی ادعای سعید جلیلی مبنی بر اینکه صادرات نفت در دوران دولت دوازدهم ۲۰۰ هزار بشکه را رد کرد. آقای زنگنه گفت که این موضوع را قبلا برای جلیلی توضیح داده اما جلیلی باز بدون سند، این ادعا را تکرار کرده است.

زنگنه گفت که وزیر نفت ماهانه گزارش صادرات نفت را برای مقام رهبری، سران سه قوه و سایر نهادها ارسال می‌کرده و اسناد آن موجود است. براساس این گزارش‌ها در اسفند سال ۱۳۹۹، نزدیک دو میلیون و ۶۲۹ هزار بشکه نفت خام و ۸۱۴ هزار بشکه میعانات گازی تولید شده و صادرات در آن ماه مجموعا ۹۸۹ هزار بشکه (شامل ۸۷۱ هزار بشکه نفت خام و  ۱۱۸هزار بشکه میعانات گازی) بوده است. به‌علاوه این‌ها ۶۰۰ هزار صادرات فرآورده‌های نفتی داشته‌ایم. به عبارت دیگر در پایان سال ۱۳۹۹، مجموعا ۱.۶ میلیون بشکه صادرات نفت و فراورده‌های نفتی بود. زنگنه در ادامه گفت بنابراین آن ۲۰۰ هزار بشکه را از کجا آورده‌اید و چرا بدون سند دائما آن را تکرار می‌کنید؟

زنگنه گفت: می‌گویند ما در حد ۳٫۳ میلیون تا ۳٫۴ میلیون بشکه نفت خام تولید می‌کنیم. زمانی که برجام اجرایی شد ظرف کمتر از چهار ماه توانستیم تولید نفت ایران را به ۳٫۹ میلیون بشکه برسانیم. الان از نظر مقدار کمی تولید شما با تحریمی مواجه نیستید. شما به دلیل مشکلات داخلی نمی‌توانید تولید نفت را بالا ببرید.

زنگنه گفت این اطلاعات شما غلط است. این کسانی که شما فرستادید در حوزه نفت که سمت بگیرند اطلاعات غلط می‌دهند. ما در دورهٔ اجرای برجام و زمانی که تحریم نبودیم حتی یک سنت تخفیف نمی‌دادیم. دوستان‌تان را عوض کنید که به شما گزارش خلاف می‌دهند.

زنگنه در پایان پیامش گفت: در ضمن برادر سعید این مناظره در مورد کرسنت را فراموش نکنید، من پای کار هستم.

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما